Monday, 8 February 2010
එච්. ඒ. ඔබට ආයුබෝවන්!
Author:නෙවිල් උදිත වීරසිංහ
Source: w3Lanka
Date: (2010 පෙබරවාරි 07-W3Lanka)
මුල් වරට එච්. ඒ. පෙරේරාව හමුවූයේ වසර හය හතකට පෙර පුවත් පතක් සඳහා සම්මුඛ සාකච්ජාවක් ලබාගැනීම ට ගිය අවස්ථාවකදීය. ඒ මෝදර අලූත් මාවතේ 737 වත්තේ ඔහුගේ සොහොයුරියගේ නිවසෙහි දීය. එච්.ඒ. ගේ පදිංචිය එහි විය. මෝදර 737 වත්තේ ඔහු සමග ජීවත්වූ පීඩිත මිනිසුන්ගේ ජීවිත මගින් ඔහු අත්දුටු අත්දැකීම් වලින්ද ඔහු පෝෂණය වන්නට ඇත. ඔහුගේ වාමවාදී අදහස් කෙරෙහිද මෙම අත්දැකීම් බලපාන්නට ඇත. අප දන්නා තරමින් අසු ගණන් වල සිටම එච්. ඒ. පෙරේරා ඔහු සේවය කල ලංකා ටෙලිකොම් ආයතනයෙහි වූ වෘත්තීය සමීතියෙහි සිටි වාමාංශික මතයක් සහිත වෘත්තීය සමිති සාමාජිකයෙකු විය.
එච්. ඒ ගේ මෙම සමාජ දේශපාලන පසුබිම විසින් විකල්ප දේශපාලන මතයක් සහිත ස්වාධීන කාලාකරුවෙකු වශයෙන් පැවතීමට අවශ්ය ධෛර්යය ඔහුට සැපයෙන්නට ඇත. ඔහු ගේ ජීවිත කාලය තුළ දී පටු දේශපාලන උවමනාවන් වෙනුවෙන් ඔහුගේ කලා භාවිතය පවාදීමක් අපට සොයාගත නොහැක. මෙවැනි සමයක ස්වාධීන කලාකරුවෙකු වශයෙන් පැවතීමට අවශ්ය වු පන්නරය සහිත අතලොස්සක් කලාකරුවන් අතරින් එච්. ඒ ද කෙනෙකු විය.
2005 ජනාධිපතිවරණ සමයේ බහුතරයක් කලාකරුවන් ප්රධාන පාක්ෂිකයන් දෙදෙනාගේ වේදිකාවන්ට ගොඩවීමට පොරකද්දී එච්. ඒ සිටියේ ප්රධාන පාක්ෂික කඳවුරු දෙකටම ප්රතිවිරුද්ධ ස්වාධීන කලාකරුවන්ගේ, බුද්ධිමතුන්ගේ සහ සමාජ ක්රියාකාරිකයන්ගේ පිලෙහිය.
2005 ජනාධිපතිවරණයත් සමග නොවැම්බර් ව්යාපාරය ගොඩනැගුණේ සිංහල ස්වෝත්තමවාදී අපේක්ෂාවන් නියෝජනය කළ ජනාධිපති අපේක්ෂක මහින්ද රාජපක්ෂත් ගෝලීයකරණ නව ලිබරල් වාදී අපේක්ෂාවන් නියෝජනය කළ ජනාධිපති අපේක්ෂක රනිල් වික්රමසිංහත් යන ප්රධාන අපේක්ෂකයන් දෙදෙනාගේම ප්රතිපත්ති සහ අපේක්ෂාවන්ට එරෙහිව යුද්ධයට සහ ගෝලීයකරණයට එරෙහි කලාකරුවන්ගේ, බුද්ධිමතුන්ගේ සහ සමාජ ක්රියාකාරිකයන්ගේ ව්යාපාරයක් වශයෙනි. මේ සඳහා කැඳවුනු මුල් සාකච්ජා වාරයේ සිටම එච්. ඒ ගේ දායකත්වය අපට දැකගත හැකිවිය. 2005 නොවැම්බර් මස මරදානේ සමාජ හා සාමයීක කේන්ද්රය තුළට රොක්වූ කලාකරුවන්, ක්රියාකාරී බුද්ධිමතුන්, ලේඛකයන් සහ සමාජ ක්රියාකාරිකයන් අතර හා 2005 ජනාධිපතිවරණයෙන් අනතුරුව නොවැම්බර් ව්යාපාරය විසින් 2006 ජනවාරි මස සංවිධානය කල සමුළුවේ පූර්ව සංවිධාන කටයුතු පිළිබඳව ත්රිකෝණී සංස්කෘතික මධ්යස්ථානයේ පැවති සාකච්ජා වාරය සඳහා ද පැමිණ සිටි එච්, ඒ ගේ සිහින් උස් සිරුරත්, තියුණු උස් කටහඬත් අපේ මතකය තුළ තවම රැඳී ඇත. 2006 ජනවාරි 29 වන දින ප්රගතිශීලී කලාකරුවන්ගේ, බුද්ධිමතුන්ගේ, ලේඛකයන්ගේ සහ සමාජ ක්රියාකාරිකයන්ගේ සහභාගීත්වයෙන් කොළඹ පදනම් ආයතනයෙහි පැවති නොවැම්බර් ව්යාපාරයේ ජාතික සමුළුව තුළ සමුළුවේ සමාජ දේශපාලන හරය පැහැදිලි කරමින් පිලිගැනීමේ කතාව කළ ඒ මිනිසාගේ රූපයත් හඩත් අපේ මතකයේ සහ දෙසවනෙහි සදහටම නිදන්ව ඇත.
පරාක්රම නිරිඇල්ලගේ සංකල්පයක් අනූව ගොඩනැගුණු ජනකරලිය ජංගම රඟහල හරහා ලංකාව තුළ බ්ම්මට්ටමින් ගොඩනැගුණු නව නාට්ය කලා භාවිතය සඳහාද පුරෝගාමී දායකත්වයක් එච්. ඒ විසින් සපයන ලදී. එච්. ඒ. පෙරේරා සහ පරාක්රම නිරිඇල්ල යන දෙදෙනාම හැත්තෑව දශකයේ හත්තොට්ටුවගම කලාකරුවාගේ මූලිකත්වයෙන් ආරම්භ කෙරුණු විවෘත වීදි නාට්ය කණ්ඩායමේ මුල්කාලීන සාමාජිකයෝ වූ ජනකරලිය හරහා ලංකාව පුරා ගොඩනැගුණු නව නාට්යය සම්ප්රදාය සඳහා මොවුන්ගේ වූ මෙම වීදිනාට්ය භාවිතය විශාල පන්නරයක් ගෙන දී ඇති බව ඉතා පැහැදිළිය. එමෙන්ම මොවුන් විසින් ගොඩනගන ලද මෙම නව නාට්ය සම්ප්රදාය සඳහා නාට්ය කලාව සම්බන්ධයෙන් එච්. ඒ. සතුව පැවති පැතිරුණු දැනුමද පිටුබලයක් සපයා ඇති බවද පැහැදිළිය.
ලංකාවේ වීදි නාට්ය කලාවට, වේදිකා නාට්ය කලාවට සහ රංගනයට ද විශාල දායකත්වයක කළ තවත් එක් සහෘද කලාකරුවෙකු අප අතරින් වෙන්වී ගොසිණි.
විකල්ප දේශපාලන දැක්මක් සහිත අතලොස්සක් වූ ස්වාධීන කලා කරුවන් අතරින් කෙනෙකු වූ එච්. ඒ අප අතරින් මේ වන විට වෙන්වී ගොසිනි.
මෝදර 737 වත්තේ ළමුන්ට, ගැහැනුන්ට සහ මිනිසුන්ට ඔවුන් යනෙන විට නිතර හමුවූ කතා බස් කළ මේ උස් මිනිසාගේ සජීවී දසුන නැවත මුණ නොගැසෙණු ඇත.
මෝදර වෙරළෙහි රළ කාන්සාවෙන් කඳුළු පෙනපිඩු නගමින් වෙරළේ වැලි සූරාගෙන ම මුහුදට ඇදී යයි. මෝදර අහස නිහඬ ශෝකාකූල කමකින් මුහුදට හිසඔබා ගැනීමට තතනයි. වැල්ලට බරවී සිටින ඔරුවක වසාසිටින කපුටෙකු කෙදිරිලි හඩක් නගමින් ශෝකී අහස දෙසට පියා සළයි.
කඩිමුඩියේ කොළඹ වීදි පුරා දිව යන අප කොළඹ අලූත් මාවත අසලින් යනෙන මොහොතක 737 වත්ත දෙසට නිරායාසයෙන්ම නෙත් යොමු වෙණු ඇත. ඒ කිසිදිනෙක නොමැකෙන ඔබ පිළිබඳ වූ මතකය වෙනුවෙනි...
ජීවිත වේදිකාවෙන් සමුගත් එච්. ඒ. සහ පතිරාජ
Author:කාංචනා අමිලානි
Source: Dinamina
Date: 06/02/2010
හමා ආයේ රළු සුළඟකි. සුළඟ ගෙනා පණිවුඩය හිත දෙකඩ කරවිය. වේදිකාවේ මහත් වූ කලා පෞර්ෂවයන් ද්විත්වයක් හදිසියේ ම ජීවිත වේදිකාව හැර ගොසිනි. හදිසියේ ආවා සේ මැ මහා ඉක්මනින් දිවියෙන් සමුගත යුතු යැයි නිශ්චය කරගත් හබරකඩගේ ඇලෝසියස් පෙරේරාත්, පතිරාජ එල්. එස්. දයානන්දයෝත් රසවතුන් නෙතඟ කඳුළක් තබා සමුගෙන ය.
මොවුන් දෙදෙනාම සිනමාවට, වේදිකා නාට්යයට, ටෙලිනාට්යයට ඉටු කළ මෙහෙය වචනයෙන් ලියා නිම කළ නොහී තරම් සුවිසල් ය. එතරම්ම අගනේ ය.
හබරකඩගේ ඇලෝසියස් පෙරේරා හෙවත් එච්. ඒ. පෙරේරාට උවමනාව තිබුණේ ගායකයෙකු වීමට ය. එතරම්ම සංගීත පිස්සුවකින් සිටි එච්. ඒ. පෙරේරාට සිදු වූයේ වෙනත් අබග්ගයකි. කොළඹ ලයනල් වෙන්ඩ්ට් කලා කේන්ද්රයේ තිබූ පාඨමාලාවකට අයදුම්පත් යොමු කළ හෙතෙම ගාමිණී හත්තෙට්ටුවගමයන් ගේ හමුවීමෙන් නාට්ය කලාවට තල්ලු විය. එච්. ඒ. ගේ වචනයෙන් ම කිවහොත්,
”මං රංගනයට පිවිසුණේ හත්තෙට්ටුවගම සර්ට තිබුණු බය නිසා”
ඉක්බිතිව හත්තෙට්ටුවගමයන්ගේ වීදි නාට්ය කණ්ඩායමට එකතු වූ එච්. ඒ. ගේ පළමු වේදිකා නාට්ය වූයේ “වෙඩික්කාරයෝ”යි. එය සෝමරත්න දිසානායකයන්ගේ නිර්මාණයකි. සෙක්කුව, ගැලීලියෝ, සුබ සහ යස, වරෙන්තු, හිට්ලර්, ස්පාටකස්, ස්ත්රී, පුස්ලෝඩං, තවලම, සුදු සහ කළු, විනිශ්චය, භාණ්ඩාගාරය හිස්, ඇමති දියණිය, මං මුඩ්ලියර්, ජුලියස් සීසර්, රයිනෝසිරස් ආදී නාට්ය බොහොමයකින් එච්. ඒ. පෙරේරා ස්වකීය රංග ප්රතිභාව ප්රකට කළේය.
විශේෂයෙන් ම හිට්ලර්, වරෙන්තු, රයිනෝසිරස් සහ සුබ සහ යස මේ අතර විශේෂිත ය. වේදිකාව තමන් වෙතට ම නතු කර ගැනීමටත්, අන්යයන්ගේ අවධානය තමාට දැඩිව යොමු කරවා ගැනීමටත් උක්ත නාට්ය පතිරාජ බෙහෙවින් ඉවහල් වූ බව කිවමනාය.
පස්දෙනෙකුගෙන් යුක්ත පවුලක දෙවැනියා වූ එච්. ඒ. මූලික අධ්යාපනය ලැබූයේ මෝදර ශාන්ත ජේම්ස් මිශ්ර පාසලෙනි. එම පාසලේ ම දෙවැනි ශ්රේණිය තෙක් ඉගෙනුම ලැබූ එච්. ඒ. තුන්වැනි ශ්රේණියේ සිට මෝදර ඩෙලාසාල් විදුහලට ඇතුළත් විය. සාමාන්ය පෙළ දක්වා ඩෙලාසාල් විදුහලේ අධ්යාපනය ලත් හෙතෙම උසස් පෙළ හැදෑරීමට කොටහේනේ මධ්ය මහා විද්යාලයට ඇතුළත් විය.
”මං කවදාවත් නළුවෙක් වෙන්න සිහින මැව්ව කෙනෙක් නෙවෙයි. මේ නළුකම මට අහම්බෙන් කඩාවැටිච්ච දෙයක්” කී එච්. ඒ. ස්වකීය නළුකම ඉතාමත් ඉහළ තලයකට ගෙන යාමට සමත් විය. වේදිකා නාට්යයෙන් නොනැවතී ටෙලිනාට්ය වෙතට ද හෙතෙම සමීප විය.
පරාක්රම නිරිඇල්ලයන්ගේ “ජනේලයෙන් ආ අමුත්තා” ඒකාංගික ටෙලිනාට්යයෙන් තම ටෙලිනාට්ය ගමන ඇරඹූ හේ ඉක්බිතිව යශෝරාවය, කඩඉම, දූ දරුවෝ, සෙනෙහෙවන්තයෝ, සූරිය දරුවෝ ආදී අතිශය ප්රකට ටෙලිනාට්ය සමූහයක රඟපාමින් එකී ටෙලිනාට්යයන්ට බොහෝ වු ජනපි්රයත්වයක් හිමිකර දෙන ලදී.
විශේෂයෙන් ම දූ දරුවෝ හි ඩයස් මහත්තයා යනු එක්තරා කාලයක සමාජයට කිඳා බැසි, අතිශය අපූර්ව චරිතයකි. එච්. ඒ. ගේ රඟපෑම අනුව තවත් ඩයස් මහත්තයලා බොහොමයක් සැබෑ ජීවිතයේදීත් බිහිවෙන්නට තරම් ප්රබල සමාජ බලපෑමක් එකී චරිතය මගින් ඇතිකළේය. එච්. ඒ. ට අනුව,
ඩයස් මහත්තයාගේ චරිතය හරියට වතුර උඩ තියෙන අයිස් කුට්ටියක් වගෙයි. අපි නොදකින ගැඹුරක් ඒකෙ තියෙනවා.”
එච්. ඒ. ගේ රංග ප්රතිභාව ටෙලිනාට්යයෙන් නතර වූයේ නැත. සිනමාවට ද ඔහුගේ රංගනයෙන් ලැබූයේ සුවිසල් ආලෝකයකි. හස්ති වියරුව, විමුක්ති, සාගර ජලය මදි හැඬුවා ඔබ හින්දා, කෙළිමඩල, මී හරකා, පාලම යට, දැහැන, කොටි වලිගය, සිරිමැදුර ආදී සිනමාපට තුළට මහත් වූ ආලෝකයක් කාන්දු කළ එච්. ඒ. වඩාත් කතාබහට ලක්වීමට තරම් දක්ෂ විය. විශේෂයෙන් ම කෙළිමඩල සිනමාපටයේ රංගනය අති විශේෂය.
සම්මාන බොහොමයක් ලැබීමට තරම් උත්කෘෂ්ට රංගනයකට හිමිකම් කිවූ මුත් ඔහුට ලැබුණේ අතලොස්සක් වූ සම්මානයි. 1981 යෞවන සම්මාන නාට්ය උළෙලේ නුඹ විතරක් තල එළලුයි නාට්යයේ හොඳම සංගීත අධ්යක්ෂණයට හිමි සම්මානයත්, 1990 වර්ෂයේ සාගර ජලය මදි හැඬුවා සිනමා පටය වෙනුවෙන් හොඳම නළුවාට හිමි සරසවි සම්මානය ලබාගැනීමට හැකි විය. 1996 වර්ෂයේ “වරෙන්තු” වේදිකා නාට්ය වෙනුවෙන් හොඳම නළුවාට හිමි රාජ්ය නාට්ය සම්මානය දිනා ගනු ලැබුයේ ද එච්. ඒ. ය. එහෙදු මේ සම්මානයන්ගෙන් එච්. ඒ. පෙරේරා ගේ රංගනය ලඝු කළ නොහේ.
විටෙක වේදිකාවම තම අනසකට යට කර ගනිමින් ගාම්භීර වූත්, ගැඹුරු වූත් ඒ දයාබර කටහඬ මතක පමණක් ඉතිරි කර සමුගෙන ගොසිනි. මිය යන විට 58 වැනි වියේ පසු වූ එච්. ඒ. පෙරේරා ශේෂ කළ මතකය සුරැකීම පමණක් අපට ඉතිරිව තිබේ.
පතිරාජ එල්. එස්. දයානන්දයෝ ප්රකට සිනමාකරුවෙකු ලෙසිනි. එහෙදු හෙතෙම කලා ක්ෂේත්රයට පිවිසියේ නර්තන ශිල්පියෙකු වශයෙනි.
හෙතෙම උපන්නේ්1945 මැයි 17 වැනි දින කැලණිය වරාගොඩ දී ය. ගුරුකුල මහා විද්යාලයෙන් සිප්සතර හැදෑරූ පතිරාජ එල්. එස්. දයානන්දයෝ පාසල් වියේ සිටම කලාවට දැඩි ඇල්මක් දැක්වීය.
පතිරාජයන්ගේ රංගන කෞෂල්ය පිළිබඳ සොයා යන විට 1956 දී “යැංකි හටන” නම් වේදිකා නාට්ය විශේෂිතය. එහි ඔහුගේ මුල්ම රංගනයයි. එවිටත් පාසල් ශිෂ්යයෙකු වූ පතිරාජයෝ ඉනික්බිතිව 1960 වර්ෂයේ දී එස්. මලල් අධ්යක්ෂණය කළ “ගොළු බිරිඳ” නාට්යයෙන් වැඩි අවධානයක් දිනා ගනු ලැබීය.ටෙලිනාට්යකරුවෙකු ලෙස හෙතෙම පළකළ දක්ෂතාව ද විශේෂිතය. පිහාටු කඩා හැලේ, මුතු කැටයේ පලුද්දක්, මේ අතර සඳහන් කළ යුතුය. හෙතෙම ටෙලිනාට්ය ක්ෂේත්රයට අවතීර්ණ වූයේ තම දක්ෂතාවය එළිදැක්වීමටය. නුඹ නාඬන් සෙනෙහෙලතා, බෝගොඩ අන්දරය, සඳළුතලයේ ගීතිකය, තම්මැන්නා තීරේ ඉන් කිහිපයකි.
නමුත් කලා ක්ෂේත්රයේ පතිරාජ එස්. දයානන්දයෝ වඩාත් ප්රකට සිනමාකරුවෙකු ලෙසිනි. ළමා චිත්රපට හිඟ කාලයක පතිරාජයෝ ස්වකීය ධනය වියදම් කොට “එන්න මගේ පි්රය මිතුරෝ” නමින් ළමා චිත්රපටයක් තැනීය. එහෙදු එහි සාර්ථකත්වයක් ලබාගැනීමට පතිරාජයෝ සමත් වූයේ නැත. හෙතෙම ඒ පිළිබඳ මහත් කලකිරීමෙන් පසු විය.
එකී කලකිරීම අභිබවා නිර්මාණශීලීත්වය මතුවීම හේතුවෙන් ප්රේක්ෂකයාට පතිරාජයන්ගේ සිනමා නිර්මාණ රසවිඳීමට හැකි විය. “හත්දින්නත් තරු” සිනමාපටය අධ්යක්ෂණය කිරීමෙන් පතිරාජයෝ වඩාත් ලොකු ප්රේක්ෂක අවධානයක් දිනාගැනීමට සමත් විය. “හත්දින්නත් තරු” උදෙසා හෙතෙම ඕ. සී. අයි. සී. සම්මානය ලැබීමට තරම් වාසනාවන්තයෙකු විය.
ඔහු නිර්මාණය කළ සිනමාපට අතර සෙලිනාගේ වලව්ව, ජෝඩු වළලු, සිංහබාහු, තුත්තිරිමල්, චණ්ඩි පැටව්, කිවුලේගෙදර මොහොට්ටාල, ගංඟා විශේෂිතය. චිත්රපට 19 ක් නිර්මාණය කළ පතිරාජයෝ වේදිකා නාට්ය 24 ක් නිර්මාණය කළේය.
මෙපමණ චිත්රපට සංඛ්යාවක් නිර්මාණය කළ හේ තම බලාපොරොත්තු සහ සිහින කැටිකොට පෙරදාක කියූවේ මෙවන් කතාවකි. ”තවම මට හොඳ චිත්රපටයක් හදන්න බැරි වුණා”
පතිරාජයෝ කියූ ආකාරයට ඔහුට රිසි සේ, සෑහීමකට පත් විය හැකි සේ හොඳම හොඳ තවත් චිත්රපටයක් තැනීමට කාලය ඔහුට ඉඩ දුන්නේ නැත. මරණය පැමිණ ඔහුව කැඳවාගෙන ගියේ 65 වැනි වියේදී ය. කාලයක් තිස්සේ රෝගාතුරව සිටි පතිරාජයෝ සේ මැ 58 වැනි වියේදී අප හැර ගිය එච්. ඒ. ත් ඉතිරි කර ගිය මතක සියල්ල සදාකාලික කර ගත හැකි නම් කෙතරම් අගේද?
Sunday, 7 February 2010
"Aswenna"
Author: Jayanthi LIYANAGE
Source: Daily News
Date: 28/11/2009
"We of the Eighties" (Asuve Api), uniting participants of theatre workshops held in the eighties decade at the Soviet-Sri Lanka Friendship League, will honour their four "gurus" at 6 pm on November 28, at the Elphinstone Theatre in Colombo, in a ceremony named "Aswenna".
Veteran make-up artiste and actor Vasantha Vittachchi, award-winning film, stage play and television director Parakrama Niriella, theatre music director and actor H.A. Perera and Tower Hall Theatre Foundation Director-General and lawyer Douglas Siriwardena will be presented with "Aduru Harasara" awards on this occasion. Proceedings will be led by cinema and stage personalities Sumithra Peries, Irangani Serasinghe, Somalatha Subasinghe and Prof. Sunil Ariyaratne, interspersed with concert items of songs and excerpts from stage plays. The special oration of the "gurus" will be delivered by theatre personality Jayalath Manoratne.
"The demise of respected people, heard over TV and radio, tormented us that we were not treating our teachers well, the result of which was Aswenna, 25 years after the workshops, " said stage actress Mali Jayaweerage, Treasurer, Asuwe Api. Asuve Api souvenir will be a collection of informative writing on the local history of theatre workshops, street theatre and pioneers of the past years. Articles contributed by Jayantha Chandrasiri, Kumara Siriwardhana and other veterans in the arena, will make it ideal for school libraries, said Jayaweerage.
Workshops
The workshops, held free of charge from 1984 to 1988, were the launching pad for tele-drama, stage play and film directors and actors, radio announcers, journalists, script-writers, make-up artistes, doctors, engineers, lawyers and even politicians, numbering nearly 200 and now recognised for their individual ability. Dr. Sena Nanayakkara, Jayalal Rohana, Jayantha Chandrasiri, Jayalath Manoratna, Ashoka Handagama, Anoma Jinadari, Sudath Mahadivulwewa, Malcolm Machado, Udeni Alwis, Mali Jayaweerage, Manohari Hewawasam, Channa Perera, Ajith Lokuge, Nilmini Buwaneka and Central Provincial Council Chairman Saliya Bandara Dissanayake are among them. "Of these, over 40 people work full-time in the theatre field," said tele-drama and stage actor Ajith Lokuge.
Douglas Siriwardena, the initiator of the workshops, blossomed as a playwright with "Ambu Semiyo" while working in Thulhiriya Textile Mills. Earnings from theatre productions paid his way through Law College. "Suba Sendevak" and "Hitler" were his other plays in the seventies. Involved in the National Youth Council theatre workshops conducted all over the island, he graduated to the Soviet-Sri Lanka Friendship League workshops, assisted by Parakrama Niriella, H.A. Perera and Vasantha Vittachchi as Instructors. Political violence in the later years called a halt to the workshops.
Parakrama Niriella is credited for his contributions to the open-air theatre in Sri Lanka. Through his Open Art Circle, he scripted and directed the award-winning stage play "Sekkuwa" for which Perera directed music. After producing stage plays "Galileo" and "Uttamavi", he joined National Rupavahini and scripted and directed the tele-drama "La Hiru Dahasak". Later, he became an independent artiste and directed the award-winning film "Siri Medura." Niriella is the founder of "Jana Karaliya" folk theatre troupe which produced the play "Charandas" in both Sinhala and Tamil.
Stage plays
H.A. Perera, asked by a friend to join Ranga Shilpa Shalika conducted by Dhamma Jagoda at Lionel Wendt, came in the hope of studying music but found his vocation changed to acting. He acted in the stage plays "Raja Dekma", "Bosath Dekma", the banned "Wedikkarayo", "Spartacus", "Julius Caesar" and as Jesus in Niriella's first film direction "Palamuveniya saha Anthimaya", Sumithra Peries' "Sagara Jalaya Madi Henduwa Oba Sanda" and left an indelible mark as an actor in the film "Keli Madala". He directed music in Niriella's stage plays and was the first instructor of Jana Karaliya. On stage, he won the awards for Best Actor and Best Music Direction. On cinema, He won the award for Best Supporting Actor. Though Perera has not acquired a university degree, he is said to possess a vast knowledge and practical experience in the theatre field.
Vasantha Vittachchi is the first local make-up artiste to win awards in all three fields of theatre, cinema and television. He joined Niriella's Open Art Circle in the seventies, studied under Dr. Solomon Fonseka and acted in street theatre. He was the make-up artiste Ranjith Wickramasinghe's assistant in Chandran Ratnam's film "Aadara Kathawa" and continued being a make-up assistant in the films "Viragaya" and "Kristu Charitaya". His first award in make-up was for the stage play "Abuddassa Kolama" and the first film award was for Boodie"s "Sihina Deshaya." (Profiles provided by Manohari Hewawasam, Secretary, Asuve Api.)
‘The demise of respected people, heard over TV and radio, tormented us that we were not treating our teachers well, the result of which was Aswenna, 25 years after the workshops, “ said stage actress Mali Jayaweerage, Treasurer, Asuwe Api. Asuve Api souvenir will be a collection of informative writing on the local history of theatre workshops, street theatre and pioneers of the past years. Articles contributed by Jayantha Chandrasiri, Kumara Siriwardhana and other veterans in the arena, will make it ideal for school libraries, said Jayaweerage’
H.A – no more
Date: 07/02/2010
H.A.Perera
At 59 he was too young to go so soon. But after a brief illness due to complications of stomach cancer he succumbed to it. He never married due to devoting time to his mother whom he cared for throughout his life.
His career as an actor began with the street drama with veteran Gamini Haththotuwegama in 1974, and he never gave it up. ‘H.A.’ as he was popularly known as by his colleagues, directed Sthree, Puslodang, Spartacus which were some of his better known dramas and was a musician as well.
He graduated to being an exceptional entertainer in both Teledramas and movies in addition to stage dramas. He was versatile in all his endeavours as an artiste. Some most unforgettable of his talent was used by directors especially in teledramas like Doo Daruwo, movies such as Kelimadala and stage plays as Sekkuwa and Galileo. His performances won him both Sarasavi and State awards.
His funeral will take place today at the public cemetery Madampitiya, Modera. (DP)